“Técnicas e recursos relacionais para a práctica da Psicomotricidade en Atención Temperá” (4ª edición)
9, 23 e 30 de maio de 2015
XOANA BALADO
Obxectivos:
Investigar a comunicación pre-verbal: materiais, contidos e instrumentos.
Explorar e recuperar as modalidades da sensibilidade sensoriomotriz.
Construír relacións enriquecidas
Contidos
Recibimentos, recoñecementos, saúdos e despedidas. A atención mutua: xerar anticipación e expectativa.
Explorar a alerta, a reactividade, a inhibición, a habituación, sobrecarga e descarga, os recursos de desconexión, de consolo e de auto-consolo, as posibilidades de regulación de actividade e descanso, e o uso das canles sensoriais. Defensas e recursos de protección.
A revisión, re-coñecemento e activación das modalidades da sensibilidade sensorio-motora co obxecto de afinar a observación, compartir e propoñer experiencias.
Espazo e territorio: explorar, descubrir, investir e construír espazos para a comunicación.
Posicionamento e distanciamento. A proxémica.
Fases no desenvolvemento da atención mutua.
Estar e non estar para o outro. Disponibilidade e accesibilidade. A ausencia.
Escondites, refuxios, parapetos.
Os obxectos: explorar, mostrar, dar e recibir. Obxecto mediador, obxecto sustitutivo,obxecto relacional, obxecto emisario. As operacións relacionais cos obxectos.
Funcións na comunicación preverbal
Separación, individuación e identidade.
Esquemas relacionais de colaboración, afirmación, oposición, resistencia e evitación.
Agresividade, apropiación e identidade.
A representación xestual, vocal e gráfica.
Alentar e coidar a sensibilidade das familias.
Temporización
4 sesións prácticas seguidas dun periodo de elaboración da experiencia de 4h. de duración.
1 sesión de exposición, observación e comentario sobre os contidos, de 4 h.
Número de prazas: 20
Material:
Cada participante precisará levar:
roupa cómoda e calcetíns grosos ou zapatillas tipo artes marciais (flexibles)
un coxín.
unha toalla